Според Индийските железници техните влакове обслужват около 24 милиона пътници дневно. Макар да са една от най-натоварените транспортни системи в света, печалбите им са значително по-малко от очакваното. Причината за това е, че голяма част от пътниците "пропускат" да си купят билет. Така превозвачът губи над 800 милиона долара годишно.

Поради голямото натоварване проверките за билети са нефункционални и почти невъзможни. Вместо да насочи повече усилия в тази посока и да засили рестриктивната политика, индийският превозвач се обръща към рекламната агенция FCB India в опит да насърчи хората да си купят билет.

Инициативата Lucky Yatra превръща превозните документи в лотарийни билети чрез уникален идентификационен номер. Оказва се, че индийците харчат 30 милиарда долара годишно в опит да спечелят големия джакпот. Като купуват билети за влака, вместо лотарийни, пътниците не само ще станат легални, но ще спестят средства. Според потребители на платформата Reddit месечно разходите за транспорт ще са по-малки от тези за тотото.

Според FCB India не са нужни никакви допълнителни усилия - след закупуването на документа, номерът на пътника автоматично влиза в дневното теглене. Така той може да спечели 10 000 рупии (около 103 евро) всеки ден, а седмичната награда възлиза на ₹50 000 (около 520 евро).

За да се популяризира кампанията, в публичния транспорт са разлепени разяснителни брошури, а служители съобщават по радиото.

Като превръщат всеки валиден пътнически документ във възможност за парична награда, железниците залагат на положителния стимул, вместо на наказанието. Това оказва не само положителен финансов ефект, но и подобрява общественото мнение и повишава доверието в превозвача.

Индия увеличава драстично средствата за жп транспорт, ще купува 400 високоскоростни влака

Индия увеличава драстично средствата за жп транспорт, ще купува 400 високоскоростни влака

За целта страната отделя десетки милиарди долари

До този момент Индийските железници са вложили 1,4 милиона долара в кампанията под формата на награди, а са генерирали приходи от 685 милиона. Според превозвача продажбите на билети са се увеличили са 34%.

Индия не е първата държава, която използва този метод, за да се справи със значим финансов проблем. В Тайван правителството е задължило всяка касова бележка да има подобен лотариен номер, в опит да се справи с прикриването на доходи и да насърчи хората да пазаруват от изрядни търговци. Тази практика се прилага и в Словакия.

Инициативата Lucky Yatra има положителен ефект както върху приходите на Индийските железници, така и върху навиците на потребление на пътниците. Този иновативен маркетинг трик показва как проучването на потребителите може да помогне за увеличаване печалбите на бизнеса.

Лотарийна треска владее всеки четвърти в Русия

Лотарийна треска владее всеки четвърти в Русия

Все повече хора изпробват късмета си