Летището в Амстердам "Схипхол" е привлякло 4.8 млн. допълнителни пътници през 2017 г. с помощта на уникална за Европа система за управление на 6-те си писти. Благодарение на нововъведението то почти се изравнява с парижкото "Шарл дьо Гол" по брой обслужени пътници като втория най-оживен въздушен център в региона.

"Схипхол", което е основна база на превозвача KLM, е привлякло 68.4 млн. пътуващи. То укрепва преднината си пред Франкфурт и е само на 1 млн. пътници зад "Шарл дьо Гол", което е основната база на компанията майка на KLM - Air France.

Лондонското "Хийтроу" остава водещото летище в Европа със 78 млн. пътници, въпреки че има само 2 писти за големи самолети, а авиокомпаниите все повече се насочват към по-големи летателни машини, за да увеличат капацитета си. Британският аеропорт няма има да трета голяма писта поне до 2025 г.

Снимка 334441

Източник: Bloomberg

Амстердам е увеличил броя на пътниците със 7.7% през последните 12 месеца, най-много сред най-големите европейски авиобази, след като през 2016 г. нарасна с 9.1%. Това е увеличение с 10.2 млн. пътници само през последните 2 години, еквивалентно на добавяне на цяло ново летище като това на Глазгоу.

"Схипхол" поведе растежа на броя на пътниците сред европейските летища. "Шарл дьо Гол" също отчита 5.6% ръст на пътуващите след слаба 2016 г., тъй като туристическите посещения във Франция се възстановиха след поредицата терористични атаки.

Летището във Франкфурт също отчита сериозно повишение от 6.1%, най-голямото за последните 6 години. То беше подкрепено от трудовия мир в Lufthansa и стимулите, които доведоха Ryanair на аеропорта.

Снимка 334439

Източник: Bloomberg

Докато "Схипхол" планира да открие трети терминал през 2023 г., когато Франкфурт също ще добави нова сграда, преднината му може да бъде заличена от ограничението от 500 000 полета годишно, въведено с цел намаляване на шума и замърсяването.

Холандският авиационен център прие почти 497 000 полета през 2017 г., 22 000 повече от "Хийтроу", подпомогнат не само от многобройните си писти, но и от 24-часовото работно време - нещо, което не важи за повечето от европейските му конкуренти.

Истанбулското летище "Ататюрк" се възстанови от спад на пътниците, който последва след осуетения опит за преврат през 2016 г. То обаче ще затвори, щом новото летище на турския мегаполис, което се очаква да бъде открито през октомври, е в състояние да се справи с достатъчно трафик. Новият турски авиационен център ще стартира с 2 писти, но има планове за 6.