Най-големият собственик на молове в САЩ се готви да отвори редица свои обекти в цялата страна, след като щати като Южна Каролина и Джорджия започват да рестартират бизнеса и обществения си живот по време на пандемията на новия коронавирус. Това показва вътрешен документ, разпространен от CNBC.

Компания Simon Property Group открива отново 49 от своите търговски центрове в рамките на тази седмица. Според бележката на компанията предстои отварянето на молове в щатите Аляска, Арканзас, Джорджия, Мисисипи, Оклахома, Южна Каролина, Тенеси, Мисури. Най-много обекти ще бъдат отворени в щатите Тексас и Индиана. Междувременно от фирмата отказват коментар по въпроса.

Работното време в търговските центрове ще бъде ограничено от 11:00 до 19:00 часа от понеделник до събота и до 18:00 часа в неделя. Целта е през останалото време да се извършват санитарни действия - почистване и дезинфекция. Според бележката на Simon Property приоритетно ще се дезинфекцират зони с висока честота на докосване като маси, ескалатори, копчета за врати и други. Собственикът на моловете ще изисква същото да се прави и от търговците на дребно в своите магазини.

За месец безработните в САЩ станаха повече от създадените работни места за 10 години

За месец безработните в САЩ станаха повече от създадените работни места за 10 години

През най-дългия перио на експанзия за американската икономика бяха отворени 22 милиона работни места

В документа е посочено и че купувачите ще бъдат призовавани да преминат през проверка на температурата, преди да влязат в търговските центрове. Потребителите ще имат и на разположение безплатни маски и пакети за дезинфекция на ръцете. Маските за клиентите ще бъдат препоръчителни, а за служителите в обектите - задължителни.

В обектите ще се прилагат и правила за поддържане на дистанция, които включват поставяне на лента върху всяка втора мивка и писоар в тоалетните, поставяне на табелки на пода, насочващи движението на хората, ограничаване на местата за хранене и други.

В допълнение, Simon също така ще насърчава търговците на дребно и да използват технологии като Apple Pay, която позволява безконтактни транзакции.

Ако първото тримесечие беше лошо за икономиката на САЩ, то следващото ще е още по-страшно

Ако първото тримесечие беше лошо за икономиката на САЩ, то следващото ще е още по-страшно

Икономисти очакват по-значителен спад между април и юни, но възстановяване през втората половина на 2020-а

Всички търговци на дребно ще решат сами дали искат да отворят бизнеса си. Мнозина от тях вече са пуснали служителите си в отпуск или са ги освободили, което може да отнеме време за връщането им в обектите.

Малко търговци на дребно имат подробни прогнози за това какво ще бъде положението, когато клиентите се върнат в магазините. Търговецът на електроника Best Buy, който обикновено се намира далеч от традиционните търговски центрове, заяви, че ще позволи на клиентите да провеждат консултации в магазина с личен продавач-консултант, когато магазините подновят дейност.

Не е ясно обаче колко бързо хората ще искат да се върнат в моловете. Очаква се малко над 45% от потребителите да избягват търговските центрове дори след приключването на мерките за блокиране, показва проучване на Coresight Research. Данните показват, че хората ще избягват повече моловете, отколкото киносалоните или обществения транспорт.

На 18 март Simon Property обяви, че ще закрие временно всички свои имоти, за да се опита да помогне за спиране на разпространението на новия коронавирус. Други собственици на търговски центрове като Taubman Centers, Washington Prime Group и Unibail-Rodamco-Westfield последваха този ход.

Сайтът на агенцията за малки фирми в САЩ се срина за минути заради търсенето на кредити

Сайтът на агенцията за малки фирми в САЩ се срина за минути заради търсенето на кредити

Подадени са двойно повече заявки, отколкото при първия транш от 350 млрд. долара