На 15 юни Nike обяви нов план за бизнеса си, който сключва и промяна в състава на служителите. Компанията ускорява производството в отговор на спада в продажбите.

Като част от плана компанията обяви, че ще се фокусира към по-сериозно обслужване на клиенти в 12 града - Ню Йорк, Лондон, Шанхай, Пекин, Лос Анджелис, Токио, Париж, Берлин, Мексико, Барселона, Сеул и Милано.

Nike посочва тези места като най-голямата възможност за растеж, като очаква 80 % от ръста да дойде именно от тези столици до 2020 година.

Анализаторът в индустрията Камило Лион, цитиран от Business Inisder, обаче смята, че този ход директно напомня стъпката на Adidas и инициативата "Key Cities", която стартира преди около две години.

Adidas надви Nike на един много важен фронт

Adidas надви Nike на един много важен фронт

Компанията победи основния си противник

Стъпката на гиганта в производството на спортни стоки покрива 6 града - Лос Анджелис, Ню Йорк, Лондон, Париж, Шанхай и Токио.

Adidas смята, че глобалните тенденции започват в подобни градове, а затова компанията насочва вниманието си към тези места и инвестира за маркетинг.

Ходът на Adidas беше изключително стратегически. Стъпката е разработена, за да придвижи компанията по-близо до основния си клиент и да научи тенденциите, преди да се разпространят от тези културни столици до по-широкия свят. Това помогна на американския пазарен дял на Adidas да се увеличи почти двойно през последната година според NPD Group.

Nike се стреми да набере по-бърза скорост, подобно на своя съперник, както и да се възползва от тенденциите по подобен начин.