Най-големият производител на обувки и други спортни стоки отчете успешно тримесечие. Nike обяви по-добри от очакваните приходи и печалби и прогнозира възстановяване при баскетболното си подразделение.
Баскетболният бизнес на Nike бе подложен на натиск особено от страна на съперникци като Under Armour, пише агенция Reuters.
В отговор компанията е с нов дизайн на своите баскетболни продукти и доставя по-добра цена на артикулите си, с което очаква растеж на подразделението през втората половина на финансовата година.
Баскетболното подразделение на Nike възлиза на 5.1 процента от общите приходи на компанията през финансовата година, приключила през май 2016 г.
Същевременно от Nike заявиха, че очакват продажбите в Северна Америка, която е най-големият й пазар, да продължат да растат през втората половина на финансовата година.
Продажбите в Северна Америка са нараснали с 3% до 3.65 милиарда долара през тримесечието, приключващо на 30 ноември.
В Китай пък производителят отчита с 12 процента по-висок успех, като продажбите са достигнали до 1.06 милиарда долара през последното тримесечие.
Брутните печалби са нараснали до 44.2 на сто, което се дължи на силния долар и по-високи продуктови разходи.
Нетната печалба на компанията е нараснала със 7.3 процента до 842 милиона. Сумата се равнява на 50 цента на акция за трите месеца, приключващи на 30 ноември.
На този фон приходите на Nike са се качили нагоре с 6.4 на сто, достигайки до 8.18 милиарда долара и побеждавайки средната прогноза на анализаторите от 8.09 милиарда долара.
Акциите на компанията тръгнаха нагоре с 1.7 процента, достигайки 52.67 долара по време на следборсовата търговия във вторник.