Световният лидер в производството на спортни стоки, американската компания Nike, обяви, че прекратява продажбите на екипировка за голф, включително стикове, топки и чанти, съобщи Reuters.

От Nike, която досега много успешно си сътрудничеше с най-титулувания майстор на тази игра – Тайгър Уудс, заявиха, че ще се съсредоточат само върху иновации в областта на обувките и дрехите за голфъри. Като отбелязаха също, че продължат рекламното си сътрудничество с най-изявените състезатели в този спорт. 

Времевият график за изтеглянето на компанията от производството на споменатите стоки за голф не бе оповестен. 

Nike е вторият най-голям производител на екипировка за голф. Но продажбите от този бизнес носеха на компания едва 3 на сто от общите приходи. През последната финансова година те спаднах с 8 на сто – до 706 милиона долара.

През май големият конкурент на Nike – германската компания Adidas, съобщи, че продава голямата част от своя губещ голф бизнес, поради намаляващия интерес към този спорт, особено в САЩ.

Броят на хората, които играят любителски голф в САЩ рязко се съкрати след 2000 година, когато бе пикът в кариерата на Тайгър Уудс.