От десетилетия пуканките са основна част от изживяването на киносалона, особено отвъд океана. Днес те са част от киноизживяването във всички мултиплекси по света, като генерират огромни приходи, понякога по-големи и от самите филми, пише CNBC.
Да се върнем в Америка. Миналата година AMC Entertainment спечели над $65 милиона приходи само от продажбата на пуканки, нарисувани с лика на певицата Тейлър Суифт.
"След Ковид кризата разбрахме, че ходенето на кино никога не е било толкова важно, колкото сега", казва Пол Фарнсуърт, изпълнителен директор на комуникацията и съдържанието във веригата мултиплекси B&B Theaters.
Производствените проблеми в Холивуд доведоха до по-малко кино продукции и по-малки продажби на билети през 2024 година, като приходите в САЩ от 2023 година спаднаха с 3,4% до $8,74 милиарда. Днес обаче именно кофите с пуканки и то брандираните с най-новите хитови филми могат да добавят стойност към бизнеса.

Източник: iStock
За За Cinemark доказателството за твърдението дойде с излизането на хоръра "Писък 6" през 2023 година.
"Направихме кофи за пуканки с кадри от филма и продажбите се утроиха", споделя Шон Гембъл, изпълнителен директор на Cinemark.
Бизнесът с брандираните пуканки става толкова голям най-вече заради безумните им цени. Една голяма кофа с пуканки, брандирана за 25-годишнината на "Star Wars: Episode 1-Phantom Menace", заедно с чаша газирана напитка се продаваше за... $49,99. Истинското доказателство за тази пазарна ниша обаче дойде почти пет години по-късно с кофата за пуканки в чест на "Дюн: Част втора".
Кофата от $24,99 долара се разпродаваше за минути в киносалоните, а от eBay обявиха, че на вторичния пазар за домашно кино цената им е била между $50 и $210 - от сайта на дистрибутора.
Американската филмова индустрия най-сетне е на път отново да предлага чести хитови заглавия, след годините на криза и стачки в Холивуд. Очевидно блокбастърите носят със себе си и новия бизнес с брандираните кофи за пуканки. А неговият финансов успех тепърва ще изненадва.