Обикновената питейна вода за първи път в историята надмина по продажби в САЩ газираните безалкохолни напитки Pepsi и Coca-Cola. Потребителите преминават на полезни продукти и чиста вода, а двата най-големи световни производители се борят за лидерството на пазара на бутилирана вода, увеличавайки маркетинговите си разходи.
През миналата година продажбата на бутилирана вода в страната е нараснала до 48,45 милиарда литра. А тази на безалкохолни газирани напитки е около 47 млрд. литра, пише The Wall Street Journal, позовавайки се на данни на BMC Dinktell и Euromonitor international.
Като цяло търсенето на бутилирана вода се е увеличило с 50% през последните десет години, а продажбите на газирани напитки за аналогичния период се спаднали с около 11 процента.
На фона на стремежа на американците към по-здравословен живот, големите компании влагат все повече средства в дизайна и рекламирането на бутилираната обикновена вода. Пазарът на този продукт в САЩ се оценява на 21 милиарда долара годишно, пресмятат експертите на Euromonitor International.
Бутилираната вода от бранда Ssmartwater на Coca-Cola заема първа позиция в премиум сегмента на американския пазар с дял от 44%. Стойността на продажбите й за миналата година надвишават 1 милиард долара. Coca-Cola придоби марката през 2007 г. заедно с компанията Glacéau за 4,1 млрд. долара.
Но марката Dasani от Coca-Cola е най-продаваната на общия американски пазар на бутилирана вода с дял 79%. Представител на компанията тези дни сподели, че Coca-Cola планира нови рекламни кампании за двете си марки бутилирана вода през близките месеци.
Бутилираната вода Аquafina на PepsiCo заема 6% от пазара в САЩ и е втора по обема на продажби. PepsiCo има намерение да направи силна рекламна кампания на своята премиум мрака LIFEWTR, струваща по $2,7 за литър на финала Националната футболна лига на 5 февруари. 30 секунди рекламно време по време на финала, гледан от около 100 милиона души, струва 5 милиона долара.
И все пак лидер на пазара на бутилирана вода в САЩ по обем на продажбите е Nestlе с марките Nestlé Pure Life, Poland Spring, премиалната Acqua Panna и други.