"Олинеза Премиум" ще обжалва глобата от почти 1,5 млн. лв., наложена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), съобщиха от компанията. Производителят бе санкциониран след дълга съдебна сага заради използвано прилагателно "домашна" в името на продаваната майонеза - честа практика у нас. Проблемът, според Върховния административен съд и КЗК, не е, че потребителите са заблудени относно метода на производство, а относно съставките на продукта.

Производството започна по жалба на конкурент - "Консул" ООД, която продава майонези "Краси". Първоначално КЗК, Административния съд и 3-членен състав на ВАС постановиха, че нарушение няма, но решението бе обърнато от 5-членен състав на ВАС и върнато на КЗК, която този път сметна, че такова има.

КЗК глоби "Олинеза" с 1,5 млн. лв., защото майонезата ѝ не била "домашна"

КЗК глоби "Олинеза" с 1,5 млн. лв., защото майонезата ѝ не била "домашна"

Решенията на органа и ВАС отварят възможност за редица жалби

"Вярваме в безпристрастността на българската съдебна система и категорично се противопоставяме на корупцията, която е бич за българския бизнес. Спазваме всички законови изисквания и не се включваме в нерегламентирани битки и нелоялни практики за завземане на пазарен дял", заяви Христо Кръстев, управител на "Олинеза премиум". От компанията подчертават още, че огромната санкция идва в изключително тежък за бизнеса момент - кризата, предизвикана от коронавируса.

"Олинеза премиум" е създадена през 1994 г. и към момента произвежда над 150 вида продукта в обем над 10 хил. тона годишно. За нея работят 500 висококвалифицирани специалисти.