Интернет търсачката Google оглави ежегодната класация на Millward Brown за най-скъп бранд в света с оценка от близо 230 млрд. долара, измествайки Apple.
На трета позиция е Microsoft, както и през миналата година.
Стойността на марката Google се покачила за една година с 32% до $229,2 млрд. В същото време Apple поевтинява с 8% до $228,5 млрд., а при Microsoft се наблюдава поскъпване с 5% до 121,8 млрд. долара.
Освен трите ИТ гиганта в челната десятка попадат още американският телеком AT&T, Facebook, Visa, Amazon, Verizon, McDonalds и IBM.
Като цяло, за едно година стойността на най-скъпите 100 бранда а нараснала незначително – с около 3%, но за последните десет години поскъпването е със 136% и в момента водещите 100 бранда се оценяват общо на $3,4 трлн.
При съставяне на рейтинга Millward Brown оценява финансовата стойност на компаниите, нематериалните активи и възприемането на бранда от страна на потребителите. Изследването обхваща три милиона потребители и над 100 хиляди бранда от 50 държави, пише TechNews.bg..
Подобен рейтинг изготвя и сп. Forbes, като според последното издание Apple е най-скъпият бранд, следван от Google и Microsoft. Скоро след публикуването обаче Google изпревари Apple, в резултат на поевтиняването на акциите на производителя на iPhone.