Pepco Group, която притежава марките Pepco, Poundland и Dealz отчете ръст от 12.5% на приходите си за периода юли-септември 2023 г. до 1.44 млрд. евро. Компанията регистрира рекордни приходи на групата за цялата година от 5.649 млрд. евро, което е ръст от 17.7 на сто.

През третото тримесечие на годината групата, листвана на Варшавската фондова борса, отвори 343 нови магазина, рекордно ниво, достигайки 668 нови обекта тази година. Групата иска да достигне 20 000 магазина в дългосрочен план.

Pepco повтори, че очаква печалбата преди данъци, лихви, обезценка и амортизация (EBITDA) да бъде около 750 милиона евро през 2023 г. при постоянни обменни курсове, спрямо 731 милиона евро през 2022 г. Преди година от компанията посочиха, че в петгодишната цел на Групата е EBITDA да достигне 1 милиард евро.

Припомняме, че на 29 септември Pepco понижи прогнозите за печалбата за втори път за по-малко от три седмици поради "все по-предизвикателна" търговска среда на основните пазари в Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Въпреки това групата все още е на път да отчете най-високата си EBITDA досега.

Pepco се сблъсква с по-слабо от очакваното представяне на новите си магазини

Pepco се сблъсква с по-слабо от очакваното представяне на новите си магазини

Кой са факторите за по-слабите печалби на търговеца на дребно?

"Представянето на групата през последната година беше смесено на фона на трудни пазарни условия. Отворихме рекорден брой магазини и отчетохме солиден ръст на приходите", каза изпълнителният председател Анди Бонд. И добави: "Бизнес средата се влоши през последните тримесечия на пазарите на Pepco, особено в ЦИЕ, където бяха регистрирани по-ниски продажби, по-високи разходи и по-ниски маржове на печалба. Тези развития доведоха до намаляване на нивото на рентабилност на нашите основни пазари и ние работим за отстраняване на тези трудности".

Собственикът на Pepco фалира. Какво означава това за магазините на търговеца на дребно?

Собственикът на Pepco фалира. Какво означава това за магазините на търговеца на дребно?

Steinhoff International Holdings е в затруднение от 2017 г. насам

Есенно-зимната колекция на Pepco се появи в магазините в момент, когато в Полша и околните страни бяха регистрирани високи температури, което доведе до намалено търсене.

Като цяло обаче компанията се представя добре в момент, в който потребителите са засегнати от високата инфлация и енергийната криза, но през юли стана ясно, че продажбите са започнали да се забавят.