Търговецът на дребно Pepco ("Пепко") се сблъсква с все по-предизвикателна търговска среда през последните седмици в рамките на основните си пазари в Централна и Източна Европа ("ЦИЕ"), съобщават от компанията.
Веригата, която преди ден откри своя 150-ти магазин в България (в Хасково) отчита по-слабо потребителско търсене за ключовите си категории дрехи и общи стоки.
"Това доведе до по-ниски от очакваните приходи на Pepco през август, влошаване през септември, с отрицателни съпоставими продажби и по-слабо от очакваното представяне от нови магазини", пише в официалното съобщение на компанията.
В тази връзка групата все още не усеща възстановяване на брутните маржове, тъй като продължава да работи с инвентара, закупен на по-високи цени, по-рано през годината.
В допълнение, времето на пускане на есенно-зимната колекция в магазините съвпадна с устойчивото рекордно топло време в Централна и Източна Европа, което води до по-слабо потребителско търсене в този момент.
"По-слабите продажби, заедно с продължаващия инфлационен натиск върху разходите и инвестициите в нови магазини, доведоха до по-нататъшно низходящо преразглеждане на нашата прогноза за цялата 2023 г. Наред с това преразгледахме подходящото ниво на запаси в светлината на по-слабата търговска среда", съобщават от Pepco.
Компанията очаква да постигне базова EBITDA за финансовата 2023 година от приблизително 750 милиона евро (EBITDA за финансовата 2022 година: 731 милиона евро). Независимо от по-слабата печалба, Групата има силен баланс с достъп до над 400 милиона евро ликвидност (от парични средства и кредитни улеснения) и продължава да генерира силен паричен поток от своите операции.
"Предприехме незабавни и решителни стъпки за преориентиране на управленската структура на Групата, като отчитаме текущото слабо представяне, предизвикателните потребителски тенденции", пише още в съобщението.
Припомняме, че на 12 септември главният изпълнителен директор на Pepco Group Тревър Мастърс информира Борда на директорите на Групата за решението си да се оттегли от поста незабавно. Това се случи 50 дни след като стана ясно, че компанията е информирана за финансовите затруднения на "Steinhoff International Holdings", която притежава 72% от акциите на европейската верига за дрехи и стоки за дома Pepco.
От последното съобщение на компанията става още ясно, че е създаден нов Изпълнителен комитет на Групата, който ще предприеме преглед на стратегията в цялата Група, за да постави по-голям фокус върху справянето с разходите и инициативите, които е вероятно да генерират подходяща възвращаемост в близко бъдеще, да ускорят трансформацията в единен бизнес и да се фокусират отново върху основните пазари на Pepco.
Анди Бонд, изпълнителен председател, каза: "Ние оставаме уверени във възможността да изградим водещия в Европа търговец на дребно за разнообразни отстъпки, предлагащ страхотна стойност на потребителите в гама от бързооборотни стоки, дрехи и общи стоки. Въпреки това е ясно, че трябва да се съсредоточим отново върху предоставянето на услуги за нашите клиенти в нашия основен бизнес, като същевременно осигуряваме по-премерен растеж. Трябва да подобрим рентабилността и генерирането на парични средства в нашия установен бизнес, заедно с по-целенасочен план за растеж на пазарите, където съществуваме."
Pepco Group ще пусне своята актуализация на търговията за четвъртото тримесечие на 2023 г. на 12 октомври 2023 г. По-подробна актуализация на ревизираните стратегически планове на Групата за бизнеса ще бъде представена на 18 октомври 2023 г.