Прогнозата е, че френският гигант в производството на гуми Michelin ще увеличи приходите си с 14 млрд. евро до 2030 г. Това е ръст от 70% в сравнение с миналата година. Но дотогава компанията далеч няма да произвежда единствено за автомобилната промишленост.
Причината е, че според плана, представен от самата Michelin, дотогава тя ще се развие в дейности като производството на водородна енергия, 3D принтирането и медицинските устройства. Значителна диверсификация от настоящия ѝ статус.
Прогнозата на гиганта сочи, че в най-бърз ръст ще има в постъпленията от водородни системи за автомобилите. Към 2025 г. се очаква те да носят 200 млн. евро, но към 2030 г. ръстът им ще бъде до 1,5 млрд. евро. 3D принтирането на метал и производството на медицинско оборудване също ще играят значителна роля в портфолиото на компанията.
По отношение на водорода, след по-малко от десет години Michelin ще се конкурира с петролни гиганти като Royal Dutch Shell, BP и Total. В момента водородно задвижване се предлага единствено от Toyota, Honda и Hyundai, но продажбите на подобни автомобили са много ниски.
"Докато оставаме верни на нашето ДНК, профилът на компанията ще еволюира постепенно до 2030 г., като все по-голяма роля ще играят новите дейности около и отвъд производството на гуми", каза главният изпълнителен директор на Michelin Флоран Менего.
Все пак и производството на гуми ще расте. Начинът, по който компанията ще го постигне, е като прехвърли производството си в локации с ниски производствени разходи. Така гигантът ще реализират по-висок марж на печалбата.
Непосредствените очаквания включват, че към края на следващата година бизнесът ще е успял да се съвземе от удара, нанесен от политиците със затварянето на икономиката.