Автомобилният производител Tesla е доставил 12 420 броя от модела Model S и 2400 от Model X през първото тримесечие на годината. Общият брой от 14 820 продажби е доста под заложените от компанията 16 000 доставки, които бяха анонсирани през декември.

За периода от януари до края на март доставките на Model S са с 24% нагоре, което е значително по-ниско от ръста през всички тримесечия на 2015 г., съответно с 56%, 52%, 48% и 76%.

Според данните на компанията продажбите на Model S са слаби заради „проблем с доставките на части, който е продължил по-дълго от очакваното”.

Сътрудникът на списание Forbes Чък Джоунс обаче смята, че проблемът по-скоро се крие в пробиви в управлението на Tesla. По неговите думи мениджмънта на компанията е бил наясно със забавянето на доставките доста преди края на март и е трябвало да реагира по-рано.

Джоунс посочва, че грешката на ръководството на компанията е, че „повтаря модела на големи обещания и слабото им изпълнение”. Експертът е на мнение, че от Tesla не е трябвало да залагат такива големи очаквания за първото тримесечие на годината, при положение, че липсата на части за някои от автомобилите вече е била налична.

“Въпреки че компанията е имала недостиг само на половин дузина части трябва да се има предвид и че дори да ги получи, тя не може да изгради толкова бързо автомобил и изостава с плановете си”, твърди Джоунс.