Френският автомобилен концерн Renault SA през 2020 г. е намалил глобалните си продажби с 21,3% - до 2 милиона и 949 849 автомобила. Според съобщение за пресата на компанията, това се дължи основно на пандемията от коронавирус, засегнала всички нейни пазари.

А по-специално, продажбите на румънската марка Dacia, част от френската автомобилна група, са спаднали с 31,7% до 385,674 хиляди автомобила.

В същото време световният автомобилен пазар като цяло се е свил с 14,2% през миналата година.

В същото време компанията отбелязва увеличение на устойчивостта на показателите през втората половина на годината, докато през първата половина на 2020 г. основните й пазари са били значително засегнати от пандемията и свързаните с нея ограничителни мерки.

"Пандемията оказа силно влияние върху продажбите ни през първата половина на годината. Групата успя да се справи с тази ситуация, като мобилизира всички служители", каза Денис ле Вот, старши вицепрезидент по продажбите на Renault Group.

Продажбите на автомобилите на групата в Европа през 2020 г. са спаднали с 25,8% до 1,444 милиона бройки, докато европейският пазар като цяло е спаднал с 23,6%.

Пазарният дял на марката Renault се е увеличил с 0,1 процентни пункта до 7,7% благодарение на обновяването на моделите от сегмента B (Clio, Captur и ZOE) и успешното пускане на линията E-TECH, съобщиха от компанията.

Продажбите на руския пазар, който е вторият най-голям за Renault след френския, през 2020 г. намаляват с 5,5%, до 480 742 единици. Но като цяло руският автомобилен пазар намалява още повече - с 9,2%, а делът на Renault в Русия се увеличава до 30,1% .

В Индия продажбите на Renault са намалели с 9,4%, в Бразилия - с 45%, в Китай - с 13,3%.

В същото време марката Renault потвърди лидерството си на бързо развиващия се пазар на електрически превозни средства в Европа, като увеличи продажбите със 101,4% - до 115 888 автомобила, в сравнение с 2019 година.

Акциите на Renault поскъпват по време на днешната борсова търговия в Париж.