Американският автомобилен гигант Ford Motor отблеяза трета поредна негативна година в Китай през 2019 г., предаде Reuters. Продажбите на компанията на най-големия автомобилен пазар на света са се сринали с 26,1% през миналата година, основно заради спада на търсенето за компании от САЩ.
През периода октомври - декември компанията е реализирала по-малко от 150 хил. сделки, а за цялата 2019 г. техният брой е почти 568 хил. Така продължава спадът на компанията на втория ѝ най-важен пазар, който започна с 6% спад през 2017 г. Все пак данните са с една идея по-малко слаби от миналогодишното представяне, когато продажбите спаднаха с 37%.
Според някои анализатори производителят е изправен пред "перфектна буря" по отношение на негативните фактори. "Те успяха да понижат загубите си увеличиха средната продажбена цена на автомобилите си", коментира Бил Русо от шанхайската Automobility. "Това е добър сигнал, но ще трябва да положат повече усилия, за да локализират бизнес модела си."
Все пак според компанията пазарният ѝ дял в Китай се е "стабилизирал" във високия и премиум сегмента на автомобилите, докато при по-бюджетните сегменти продажбите са били изключително ниски, особено през второто тримесечие на годината. "Натискът от външната среда и тенденциите на забавяне на отрасъла ще продължат и през 2020 г., а ние ще положим повече усилия, за да заздравим продуктовата си линия в страната с насочени към клиента предложения", коментира президентът на Ford Greater China Анинг Чен.
За да заздрави позициите си, Ford ще лансира повече от 30 нови модела на местния пазар в следващите три години, около десет от които ще бъдат електромобили. Освен това компанията ще увеличи ръководния си екип, най-вече с привличането на китайски професионалисти.
През последните три месеца в страната бяха представени новата версия на Ford Escape и Lincoln Corsair, която е и първата проектирана за местния пазар кола на Ford. От компанията посочват, че продажбите на първата са значително по-високи от очакваното до момента.
Основният американски конкурент на Ford - General Motors също имаше много слаба година на китайския пазар. Все пак при тях спадът на продажбите е значително по-нисък - 15% спрямо 2018 г., като по този начин компанията отчита втора година на понижение. Общият брой на продадените от GM автомобили достигна 3,09 млн. броя.
Прогнозата е, че и през настоящата година автомобилният пазар ще продължи да се свива. Очаква се той се понижи с 2% на годишна основа в Китай.