Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС (с изключение на Малта, за която няма данни) през юни 2021 г. са се увеличили с 10,4% и възлизат на 1 милион 048,143 хиляди в сравнение с 949,776 хиляди през юни 2020 г. Това показват данните на европейската Асоциация на автомобилните производители (ACEA).

През май показателят се е увеличил с 53,4%, през април - 3,2 пъти, през март - с 87,3%, през февруари е намалял с 19,3%, през януари - с 24%. Значителното увеличение на показателя през периода март-май се дължи на много ниска база за сравнение, причинена от мерките за ограничаване на пандемията от COVID-19 през същите месеци на 2020 година.

Общо за месеците от първата половина на годината регистрацията на нови автомобили в Европейския съюз се е увеличила с 25,2%, възлизайки на 5,362 милиона единици. Продажбите на автомобили в Италия през периода януари-юни се увеличиха с 51,4%, в Испания - с 34,4%, във Франция - с 28,9%, в Германия - с 14,9%.

В Германия само през юни продажбите са нараснали с 24,5%, в Испания продажбите са се увеличили със 17,1%, в Италия - с 12,6%. В същото време регистрациите на автомобили във Франция намаляват с 14,7%.

Най-висок ръст на продажбите е регистриран в Ирландия - със 174,8%.

Според данните на ACEA, през юни в България са били регистрирани 2 953 нови коли или с 29.3% повече в сравнение със същия месец на предходната година. Продажбите на нови автомобили в страната от началото на годината е на ниво от 12 926 единици - нарастване с 27.2%.

Регистрациите на нови автомобили в Европа (страните от ЕС плюс Исландия, Норвегия, Швейцария и Обединеното кралство, което напусна Европейския съюз на 31 януари 2020 г.) се увеличиха с 13,3% през миналия месец до 1,283 милиона.

Най-значителният ръст на продажбите през май в ЕС е отбелязан от корейския производител Hyundai - с 47,2%, в Jaguar Land Rover Group - с 45,2%.

Продажбите на японската марка Toyota са се увеличили с 36,1%, на Mazda - с 35%, продажбите на Nissan са намалели с 18%, Honda - с 15,4%, Mitsubishi - с 29,6%.

Американският Ford намали продажбите с 28,9%. Продажбите на Daimler са намалели с 11,3%, докато тези на основния му конкурент - баварският концерн BMW са нараснали с 16,1%.

Продажбите на автомобили от Renault Group намаляват със 17,9%. Stellantis (PSA Group и FCA Group) увеличи продажбите с 10,3%, а Volkswagen Group бележи ръст от 22,5%.