Продажбите на нови автомобили в Западна Европа са се свили с 19.6% през март и са достигнали ниво от малко над 1 000 000 единици (1 021 804 бройки). Това показват актуалинте данни на статистическата агенция LMC Automotive, цитирани от auto-press.net.

Двуцифрени процентни понижения се наблюдават на всички основни пазари в Европа, като в Германия се отчита спад от 17.5% до 241 330 единици, във Франция такъв от 19.5% до 147 079, в Италия 29.7% до 119 497, а в Испания 30.2% до 59 920 единици. Намалението на продажбите във Великобритания е 14.3% до 243 479 нови коли.

Най-голямо е понижението през март в Швеция- със 39.5% до 28 710 продадени нови автомобила.

Данните на LMC Automotive сочат, че от началото на годината в Западна Европа са закупени 2 476 816 нови коли, което е с 11.3% по-малко в сравнение със същия период на 2021 година.

Най-голям спад в търсенето на нови коли в Западна Европа за първото тримесечие на 2022 година се наблюдава в Италия- с24.4%, до продадени нови 338 180 бройки.

Снимка 570503