Първичното публично предлагане (IPO) на българския поризводител на биохрани Smart Organic донесе на компанията максималните близо 6 милиона лева. Близо два пъти бяха презаписани акциите на фирмата по време на аукциона днес. От българската фондова борса (БФБ) съобщиха, че IPO-то е преминало при огромен интерес. 

Smart Organic е първата компания от програмата beamUp lab, която прави IPO на пазара за растеж на малки и средни компании beam на БФБ.

От компанията съобщиха за Money.bg, че ще използват тези средства за придобиване на свой конкурент в Германия. В плановете на българския биопроизводител е и изграждането на нова производствена база край Божурище. Това ще стане на два етапа. В момента предприятието има производствена и складова база в кв. "Княжево" в София, която се захранва със собствена соларна електроцентрала.

Борсата допусна до търговия временна емисия акции, издадена от компанията с цел осъществяване на първично публично предлагане на 310 000 броя акции. Това е петото успешно IPO на beam за тази година.

"Инвеститорите направиха своя избор в полза на устойчивото производство на здравословни биохрани", коментира доц. д-р Маню Моравенов - изпълнителен директор на БФБ.

От Smart Organic прогнозират за тази година приходи в размер от 57,6 млн. лева, което означава над 56% повече в сравнение с пандемичната 2020-а.

Компанията е създадена през 2009-а година, а днес продуктите й се продават в повече от 60 страни по света - в ЕС, Азия и Америка. Производството й е биосертифицирано.