Производителят на бирите "Пиринско" и "Шуменско" записа силна първа половина на годината с увеличаване на обема с 18 на сто, показват данни на анализаторската агенция Nielsen A/S за всички компании в бранша.

Така към края на юни "Карлсберг България" е увеличила пазарния си дял до 30,3%, което я прави лидер в страната.

Изчисленията на агенцията сочат, че в България за първите шест месеца на 2017 година най-голямата бирена марка е "Пиринско", като тя е и основният двигател да резултатите на производителя.

Обемите на бранда са нараснали с 14 на сто, а при "Шуменско" ръстът е двойно по-голям - 31%.

Освен местните марки "Пиринско" и "Шуменско" под шапката на "Карлсберг България" са още бирите Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската крафт бира Grimbergen, както и сайдера Somersby.

Фирмата е част от международната Carlsberg Group, която оперира на 150 пазара в света.