Рекламодателите съкращават разходите за реклама в печатните издания, през тази година този показател може да спадне с 8,7% — до 52,6 млрд. долара.
Това е най-големият процент свиване на печатната реклама от кризата 2008 - 2009 г. насам, пише деловият вестник The Wall Street Journal, позовавайки се на прогнозите на GroupM. Изданието напомня, че рекордното съкращаване на разходите за реклама в печатните медии бе през 2009 година - спад от 13,7% процента.
При това като цяло рекламният пазар през тази година се очаква да нарасне с 4% - до 529,1 милиарда долара, като рекламата в Интернет ще се увеличи с 14%, прогнозират от GroupM.
В тези условия печатните издания са принудени да свиват разходите си. Например издателят на The New York Times и Wall Street Journal - компания News Corp, най-вероятно ще продължи да съкращава персонала. Британските The Guardian и Daily Mail неотдавна също намалиха броят на служителите в редакциите, пише WSJ.
От самия WSJ вече обявиха тази седмица за плановете си за реорганизация на бизнеса чрез съкращаване на издръжката и ускоряване процеса на "дигатална трансформация" на известния делови вестник.
Издателят на Daily Mail - компанията Daily Mail & General Trust през септември съобщи за съкращаване на над 400 сътрудници, заради спада на приходите от реклами. Guardian Media Group - издател на The Guardian и The Observer намали персонала с около 250 души през тази година.
Рекламодателите от сферата на търговията, финансовите услуги и телекомуникации в последно време все по-активно използват реклама в Интернет чрез видеоклипове, съкращавайки разходите си за маркетинг в печатните издания.
"Тази година спада на приходите от реклама в печатните издания се ускори. В голяма степен това е свързано с преминаването й в дигаталното и мобилното пространство, а така също и с растящата популярност на такива крупни платформи като Facebook и Google", отбелязва директорът на британското делово издание Файненшъл таймс Джон Ридинг.
Например аудиторията на Facebook наброява над 1,7 милиарда ползватели. Затова компанията бързо завзема позиции на пазара на мобилна реклама, особено благодарение на високото търсене на реклама чрез видеоклипове.