Британската компания Revolut, един от най-скъпите европейски стартъпи, започва работа в Япония, предава Nikkei Asian Review. Финтехът, който предоставя банкови услуги чрез мобилно приложение, ще предостави ограничен брой функции на японския пазар, включително международни трансфери и сметки в 23 валути. Регистрираните потребители ще получат и дебитни карти Visa.
Макар че бизнес пътуванията и туризмът бяха покосени от пандемията, Revolut казва, че хиляди емигранти вече са си направили регистрации. Компанията иска да привлече и японските потребители.
В момента Revolut има над 13 млн. потребители, като работи в ЕС, САЩ, Австралия и Сингапур. Експанзията в третата най-голяма икономика идва в момент, в който Токио се опитва да дигитализира финансовия сектор.
Revolut навлиза на пазар, на който вече работят редица местните компании в областта на дигиталните плащания, като PayPay. Немалко от тях не издържаха на конкуренцията и спряха работа или бяха продадени на по-големи конкуренти.
Придобивания
Междувременно Revolut се опитва да събере екип от инвестиционни банкери от лондонското Сити, които да идентифицират и осъществят потенциани придобивания. FNLondon съобщи, че компанията има за цел да наеме четирима души за вътрешен M&A екип.
Основаният през 2014 г. стартъп набра стотици милиони долари тази година и наскоро нае Дон Хоанг, доскоро мениджър в Uber, като вицепрезидент по бизнес развитието - знак, че търси потенциални придобивания.
През февруари Revolut набра $500 млн. при оценка от $5,5 млрд., а през юли получи още $80 млн. инвестиция от щатската TSG Consumer Partners.
През 2019 г. Revolut утроява приходите до £162,7 млн. ($213,1 млн.), но увеличава и загубите си с толкова до £107,4 млн. ($140,6 млн.). Депозитите на потребителите достигат £2,2 млрд. ($2,88 млрд.) през 2018 г., при £1 млрд. ($1,31 млрд.) в края на 2018 г. Разходите растат почти четирикратно до £92 млн. ($120,5 млн.) заради ръст на служителите: от 633 до 2 261 за година.