Френският производител на автомобили Renault обяви, че продажбите на автомобилите му са се сринали с 30% през първата половина на 2022 година след оттеглянето от руския пазар, заради войната в Украйна. Това е един от първите западни производители на автомобили, който разкрива щетите от загубата на ключов за него световен пазар.

Renault беше автомобилната компания, която се радваше на най-големи продажби в Русия. След напускането на страната през първите 6 месеца на 2022 година глобалните прожадби на Renault са намалели до малко над един милион автомобила. А като се изключат продажбите от руския завод АвтоВАЗ, броят на продадените коли е намалял с 12% на годишна база. Акциите на френската компания паднаха с 2,3% в началото на днешната търговия.

Русия беше вторият по големина пазар на Renault преди войната, отчитайки 15% от приходите, съобщава JPMorgan. Фирмата, която произвежда популярни модели като Dacia Duster и Renault Clio, прекрати дейността си в страната по-рано тази година и заяви, че ще продаде Renault Russia, както и 67,7% дял в АвтоВАЗ. След това от Руската федерация дойде новината, че фабриката ще започне да произвежда нови модели на култовия в миналото соц-автомобил Москвич, като някои от версиите му ще бъдат електрически.

През май тази година от Renault заявиха, че ще продадат завода на руски научен институт само за 1 рубла с шестгодишна опция за обратно изкупуване.

Московският завод на Renault възражда производството на соцлегендата "Москвич"

Московският завод на Renault възражда производството на соцлегендата "Москвич"

Партньор ще бъде КАМАЗ, компанията може да организира производството на електромобили

Иначе, освен въздействието от напускането на руския пазар, от френската компания посочват за други причини за намалелите продажби кризата с полупроводниците.