Платформата за стрийминг услуги Netflix обяви първи спад на броя абонати в САЩ от осем години насам и потвърди, че е пропуснала целите си за броя на нови клиенти извън американския пазар.
В резултат акциите на компанията "потънаха" с близо 12%, след като стана ясно, че за тримесечието между април и юни Netflix е изгубила 130 000 абонати на американския пазар, съобщава Reuters.
За разглеждания период клиентите на компанията извън Щатите са се увеличили с 2,83 милиона, което е значително под очакванията на анализаторите за брой от 4,8 милиона нови абонати.
Според прогнозите на американския пазар абонатите също трябваше да се увеличат, съответно с 352 000.
Все пак главният изпълнителен директор Рийд Хастингс посочи, че въпреки по-слабите резултати очаква през 2019 година новите клиенти да бъдат повече в сравнение с предходната. Към момента Netflix има 151,6 милиона абоната в световен мащаб.
Приходите на компанията за разглеждания период са нараснали с 4,92 милиарда долара от 3,91 милиарда долара година по-рано. Очакванията на анализаторите бяха за такива от 4,93 милиарда долара.