Ето това се казва отговорен пост. След като Volkswagen нагази дълбоко в скандала с отделяни от колите им вредни газове, най-важният мениджър Мартин Винтеркорн подаде своята оставка и остави компанията на следващия.

А той, поне засега, се казва Матиас Мюлер. Като досегашен шеф на луксозната дъщерна марка Porsche той познава добре концерна. Сега ще трябва и да го ръководи, а с него и съдбата на 600 000 работници в целия свят, разказва Die Welt.

Но не само това. Марката „Произведено в Германия", германската борса и всички останали автомобилни производители очакват от него бързи и адекватни мерки за овладяване на кризата. 62-годишният мениджър трябва да издърпа обратно закъсалия в калта Volkswagen.

Най-силното му оръжие за справянето с това предизвикателство е не друго, а любовта му към автомобилите. Той не прави просто пари с този бизнес, а живее, за да създава изкуство в автомобилостроенето.

От дете Мюлер е запален съзтезател и го показва на първия си работен ден като шеф в Porsche през 2010 година. Той си поръчва за служебна кола модел 911 Turbo S с 530 конски сили. Освен това държи сам да я кара и често заема мястото на шофьора си. Как иначе при тази любов към автомобилите?

„За мен най-важен е продуктът", казва Мюлер и затова чисто може да бъде забелязан да участва в тестовете на нови модели.

За него казват, че „мирише на Porsche" не заради парфюм с такава марка, а заради съзтезателния му хъс и любовта му към уникалните автомобили. Дали Мюлер ще успее да замирише и на Volkswagen?