Китайският производител Xiaomi планира да инвестира допълнително 5 милиарда юана или 725 милиона долара, за да увеличи присъствието си на местния пазар през следващите три години.
От компанията предприемат тази стъпка като предвиждат, че засегнатата от американските санкции Huawei ще удвои усилията си да привлече китайските потребители.
Xiaomi ще използва вложенията, за да разшири каналите си за доставки, както и увеличи бонусите за партньори, които продават продуктите ѝ, твърдят запознати, цитирани от Bloomberg.
Междувременно Huawei обяви, че се подготвя за спад на международните продажби между 40 и 60% заради ограничения достъп до американски компоненти и софтуер, наложен от властите във Вашингтон.
Очакванията са, че Goolge ще спре достъпа до популярни приложения, като YouTube и Gmail, както и този до операционната система Android за бъдещите модели на марката.
От Huawei се надяват през 2019 година да успеят да спечелят половината от пазара на смартфони в родината си, за да компенсират очаквания остър спад в международен план.
Плановете на Xiaomi включват това компанията да стане номер 1 на пазара в Китай. Засега обаче надеждите на ръководството са да стигнат поне до третото място по продажби в страната, твърдят източниците.
В момента тя е четвърта по големина. Xiaomi държи около 12% дял от китайския пазар на смартфони срещу 34% за Huawei, показват изчисленията на анализаторската компания Canalys.