Продажбите на американски търговци на дребно в тазгодишния киберпонеделник са нараснали с 15,1% на годишна база до рекордните 10,8 милиарда долара. За това съобщава MarketWatch, позовавайки се на данни от Adobe Analytics.
Тъй наречения "Киберпонеделник" - 30 ноември тази година, идва след "Черния петък" и онлайн търговците предлагат значителни отстъпки през този ден.
Според Тейлър Шрайнер, директор на Adobe Digital Insights, киберпонеделникът се е превърнал в "най-големият ден за онлайн пазаруване в историята на САЩ , въпреки по-ранните отстъпки от търговците на дребно".
"Очакваме рекордните продажби да продължат до края на празничния сезон", каза той.
Повече от една трета от покупките в Cyber Monday (37%) тази година са направени с помощта на смартфони.
В същото време CNBC отбелязва, че онлайн продажбите по време на киберпонеделника тази година са били по-малко от първоначалната прогноза на Adobe от оборот за 12,7 милиарда долара.
Adobe също е намалила прогнозата си за онлайн продажби за настоящия празничен сезон до 184 млрд. долара. от предишното предвиждане за 189 млрд. долара. Това обаче все още е с 30% по-високо от миналогодишния показател.