Китайските гиганти в интернет търговията Alibaba и JD.com поставиха нови рекорди по продажби в "Деня на самотните сърца" — еквивалент на "Черния петък" и най-голямото шопинг събитие в света, пише CNBC.

Акциите на JD се покачиха с 4,6 процента в Хонконг, а Alibaba загуби около 1,8 процента.

Рекордните продажби идват на фона на притесненията относно потребителските настроения в Китай и влиянието на мерките на Пекин срещу технологичните компании.

Първоначално "Деня на самотните сърца" бе събитие, което се провеждаше на 11 ноември със значителни отстъпки за потребителите. В последните години обаче то порасна и JD започна разпродажбите в края на октомври, а Alibaba в началото на ноември.

За 11-дневния период Alibaba отчете общи продажби на стойност 540,3 млрд. юана ($84,54 млрд.) — 8 процента ръст спрямо миналата година. Това е най-бавният темп на растеж от началото на фестивала през 2009 г. насам. JD пък отчита 349,1 млрд. юана ($54,9 млрд.) — 28 процента ръст. Отчетените числа не представляват директни приходи за двата гиганта. Но пък показват апетита на китайците към стоките.

Въпреки значителните продажби, тазгодишния шопинг фестивал премина по-тихо. Китайските технологични компании продължават да попадат под ударите на регулаторите, а JD и Alibaba заговориха за важността на социалната и екологична отговорност, които са приоритети на хартия за Пекин.

Какво си купуват китайците?

JD съобщава за ръст на покупките на луксозни продукти и стоки за домашни любимци.

Apple също се радва на силни продажби: само за две секунди след началото на финалните разпродажби на 10 ноември са купени iPhone за 100 млн. юана ($15,6 млн.)

И двете платформи отчитат силен ръст на продажбите в по-малките китайски градове, които вече отговарят за 77% от всички. Те търсят най-вече домашни уреди, лекарства и декорации за дома.