Новоназначеният главен изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер обяви, че германският автомобилен производител планира да ремонтира превозните средства, засегнати от растящия скандал с вредните емисии.

Мюлер е съобщил новината пред група мениджъри на компанията във Волфсбург, Германия, според информация на The Wall Street Journal.

Планът очаква одобрение от регулаторните органи.

Пазарната стойност на компанията намаля рязко с 25 млрд. долара след избухването на скандала преди по-малко от две седмици, а бившият главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн се оттегли от поста.

„Това ще бъде най-голямата сервизна дейност в историята на компанията", заяви нейният представител Кристиан Булман.

Все още не е ясно точно колко от 11-те милиона засегнати дизелови превозни средства ще бъдат отзовани за ремонт. Всеки автомобил, който бъде върнат, ще се нуждае от промени в софтуера, за да бъдат премахнати т.нар. „коригиращи устройства", използвани за подвеждане на американските власти. Ще са необходими и някои промени в хардуера на някои коли.

Настоящият ремонт ще обхване само превозни средства на VW, които са били тествани и продавани в Европейския съюз, според Los Angeles Times. Приблизително 488 000 засегнати автомобила в САЩ ще трябва да преминат по-строги тестове за отделяне на емисии.

В сайта vwdieselinfo.com притежателите на засегнатите автомобили ще могат да получат информация за отзоваването. Компанията заяви, че колите са безопасни за движение и изглежда, че директорите са уверени, че произведените от нея коли могат да бъдат ремонтирани така, че да преминат тестовете за вредни емисии.

Volkswagen все още се разследва от Американската Федерална агенция за защита на околната среда (EPA) и Министерството на правосъдието на САЩ и може да бъде санкционирана с до 18 млрд. долара за нарушаване на закона. Досега германският концерн е отделил 7,3 млрд. долара за покриване на разходите, свързани със скандала.

Междувременно Олаф Лайс,член на борда на VW Олаф Лайс и икономически министър на Долна Саксония, заяви пред Newsnight, че някои от служителите са действали криминално по отношение на манипулирането на тестовете. Според него хората, които са позволили измамата да се случи или са инсталирали софтуера, трябва да понесат персонална отговорност.