Производителят на автомобили Volkswagen все още търси най-доброто място за новия си завод в Югоизточна Европа. "Няма окончателно решение на Надзорния съвет", заяви премиерът на Долна Саксония Щефан Вайл, член и на НС на концерна, пред DPA.
Наскоро бе съобщено, че Турция вече е получила милиардната инвестиция. България също остана в последната фаза на надпреварата.
"Решението ще бъде икономическо, а не политическо", допълва още Вайл. Окончателно, то ще бъде взето през есента.
Въпреки критиките относно състоянието на демокрацията и неспазването на правата на човека в Турция, информацията, че концернът силно клони към южната ни съседка, дойде от два източника: от самата компания, цитирани от германското издание Automobilwoche, както и от правителството, цитирани от обществената телевизия ARD.
Твърдението е, че VW е избрала Турция, а не България, до голяма степен заради огромните отстъпки, които южната ни съседка се е съгласила да направи. Анкара се е съгласила дори на държавна гаранция за инвестиция - ход, който не е типичен за Турция. Държавата ще отмени и данък "потребление", който зависи от мощността на автомобила и при моделите Passat достига 41 процента от цената.
Значително предимство на южната ни съседка е и големият вътрешен пазар - само на него се очаква продажбата на 40 000 автомобила от модел Passat годишно. Значителна част от тях ще бъдат предназначени за държавната администрация.
По-рано германското делово издание Handelsblatt съобщи, че Анкара е готова да предостави "трифицирена сума в милиони евро" за изграждането на завода - нещо, което България не може да си позволи. Както вече стана ясно, за решението е натежала и Катар, която притежава 17 процента от концерна.
Новият завод за около €1,3 милиарда ще бъде в Измир. По последна информация в него ще бъдат произвеждани моделите Volkswagen Passat, както най-вероятно и Skoda Superb, която ползва същата платформа. Ще бъдат създадени около 5 000 работни места.
Министърът на икономиката Емил Караниколов преди дни успокои, че официално решение няма и страната ни "още е в играта". Ако не успеем да се преборим за германския концерн, София ще започне преговори за завод с южнокорейската Hyundai.
navy
на 30.07.2019 в 12:31:05 #1Ванга е казала, че 30 години след нея в България ще се правят немски народни коли.