Известната британска модна марка Burberry е изгорила непродадени дрехи, аксесоари и парфюми на стойност от 28,6 милиона паунда с цел да предпази бизнеса си, съобщава BBC.

Стойността е с 6% по-висока от тази на унищожените през миналата финансова година продукти, става ясно от информацията.

Тази практика не е прецедент, а е често използвана от луксозните модни брандове с цел да не се наложи непродадените им стоки да бъдат предлагани на много по-ниски цени или да не бъдат откраднати.

От британската компания обясняват, че по-голямото количество на унищожените стоки се дължи на нов договор, подписан с американската фирма Coty. Заради него Burberry е трябвало да унищожи остарели стоки, най-вече партфюми, на стойност от 10 милиона паунда.

От Burberry посочват, че енергията, генерирана от изгарянето на дрехите и аксесоарите, е била съхранена с цел да се използва.

За финансовата година, приключила на 31 март, от компанията отчитат 5% ръст на печалбата си до 413 милиона паунда, а продажбите им достигат 2,7 милиарда паунда.