Както производствената, така и дистрибуторска индустрия се сблъска с много предизвикателства в резултат на пандемията. Определено вече почти нищо не е същото като преди. Новата реалност се отрази както на хората, така и на компаниите. И така, наложи се бизнесът да даде приоритет на дигиталната трансформация много по-рано от очакваното, коментират експерти в ново европейско проучване, свързано с дигитализацията.
Традиционно основната част от производителите, дистрибуторите и търговците на дребно разчитат на печатни материали, срещи лице в лице, събития на живо и конференции. Всъщност, преди пандемията посещаемостта на търговските изложения навсякъде по света достигнаха рекордни високо нива, като събитията бяха най-добрият начин за изграждане на нови контакти и на по-близки отношения с клиентите.
За добро или лошо нещата вече са променени. Много фирми се обърнаха към решения за B2B (Бизнес за бизнеса) като електронната търговия, която предоставя разнообразна гама от B2B функции и възможности, като персонализация, локализация и механизъм за ценообразуване. OroCommerce е една от популярните корпоративни B2B платформи за електронна търговия, изградена с изчерпателен набор от функции, готови за всеки модел на B2B търговия, помагащ за дигитална трансформация на бизнеса и революция в пейзажа на електронната търговия. Платформата е специално проектирана за производители, дистрибутори и търговци на едро.
Потребителските навици също се променят. Все повече хора вече държат на по-голям контрол при покупката на даден продукт като се обръщат към интернет, за ад изследват, да се самообразоват, а след това и да се самообслужват. В резултат на това се очаква броят на потребителите на електронна търговия до 2024-а година да нарасне със 7%, до 61 милиона потребители само във Великобритания. ситуацията в ЕС е сходна.
Затова и много компании за производство и търговия на едро се обръщат към различни нови дигитални бизнес платформи, които да им гарантират, че уебсайтовете им няма да бъдат изоставени.
Йоав Кътнър, който е главен изпълнителен директор и основател на Oro коментира, че "производствената и дистрибуторска индустрия е изправена пред много предизвикателства в резултат на пандемията, от скокове в търсенето до прекъсвания и недостиг на доставки".
"Най-голямото предизвикателство за повечето бизнеси обаче беше именно дигиталната трансформация, която всъщност позволи на голяма част от бизнеса да съществува при многото локдауни".
Колкото до бизнеса, който все още не е преминал към цифровизация, няма по-подходящото време от сегашното. Вече е ясно, че цифровата стратегия е от съществено значение за осигуряването на дългосрочна стойност и запазването на по-голяма устойчивост при несигурност, промени във веригата на доставки и дори при пандемия.
Някои ще кажат, че връщането към нормалното е неизбежно. Може би това е така. Спорно е обаче колко производители и дистрибутори ще могат да се върнат към старите си средства за търговия.