Една дума: сервиз. Какво си представяте? У нас отговорът винаги ще съдържа мръсотия, лоши условия и работа "на парче" със съответните резултати. И това е грешно на всички възможни нива.
Автомобилът е може би най-полезното човешко изобретение и неговата поддръжка заслужава да се случва на подходящо място - с екип от знаещи и можещи хора, които са мотивирани да отстраняват всяка повреда. Да си механик не е просто някаква работа. Това е занаят, който се овладява. Кариера, в която да растеш.
Силвър Стар - водеща група в автомобилния сектор у нас, налага вече 7 години този стандарт. Няма и как едновременно да предлагаш премиум лични и товарни автомобили, и следпродажбеното им обслужване да е лишено от амбиция и високо качество.
"Твоето БЪДЕЩЕ" е обща платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерно развитие, която свързва талантите с бизнеса.
Стъпки на развитие
За да стане даден кандидат механик в "Силвър Стар", той трябва да има завършено средно образование, като с предимство са тези с технически профил. Очаква се и предишен опит в сервизирането на автомобили - поне 2 години.
Нека дадем един пример с екипите, ремонтиращи товарни автомобили. След като се присъедини към екипа, новият служител преминава през технически обучения по програма, създадена по стандартите на производителя Daimler Truck AG. Така той става обслужващ механик.
Източник: Силвър Стар
Както личи по името на позицията, основна негова отговорност са обслужванията и леките ремонти като подмяна на износваеми части, експлоатационни течности и консумативи.
Ако желае да продължи развитието си, механикът може да стане системен техник. Тук направленията са две - едното е свързано със задвижването и шасито, докато другото е ангажирано с безопасността и телекомуникациите. Тук отговорностите са свързани с по-сложни казуси и технически неизправности.
След допълнителни обучения и сертификация техникът става сертифициран диагностик, който "обследва" автомобилите съгласно стандартите на производителя.
Началото на една кариера
Именно диагностик иска да стане и Мартин Иванов. Той е в Силвър Стар вече 6 години - идва от техническо училище и е прекарал последната година от гимназията като стажант в компанията. Преди това е имал практика и в други сервизи.
Когато постъпва на работа, избира да се насочи към товарните автомобили. Още от стажа си в Силвър Стар той работи с ментор. "Когато постъпих, слаба страна ми беше електрическата система на автомобилите. Благодарение на моя ментор твърдя, че научих много и сега мисля да се развивам в тази посока", разказва Мартин.
Източник: Силвър Стар
В сервиза постоянно се работи по гаранционни и извънгаранционни ремонти, но и по т.нар ретрофити - например, монтиране на хладилни отделения. Това е много отговорна работа, тъй като крайният резултат трябва да е идентичен с автомобилите, излезли с такава окомплектовка от завода.
Мартин работи по 7-8 такива камиона годишно.
По думите му постоянно има обучения. Трейнърите в Силвър Стар регулярно ходят в Германия и други държави, за да бъдат запознати с най-новите технологии и специфики на ремонтите, а след това предават тези знания на колегите си у нас.
"С навлизането на хибридните и електрическите автомобили преминаваме редица обучения, за да бъдем допуснати да работим върху тези автомобили. Например, за някои операции трябва да се изключи батерията, което не може да бъде направено от всеки механик", обяснява Мартин.
Източник: Силвър Стар
Защо един млад човек с технически профил да избере кариера в Силвър Стар? "Защото познанияра, които може да получиш тук, са достъпни на много малко места в България, а и не само. Има специалисти на много високо ниво, а с този обем на работа наистина можеш да научиш много за автомобилите - леки и товарни", отговаря Мартин.
Определено звучи като правилното отношение както към автомобила, така и към хората, които се грижат за неговата изправност.
"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с Cetin, Първа инвестиционна банка, Kaufland, Yettel, Силвър Стар.