Днес голяма част от офисите са отворени отново поне за по 2-3 дни в седмицата и повечето хора имат повече възможности да разделят работното си време между дома и офис сградата. Скорошно проучване на британското HR Magazine установи, че 54% от офис служителите във Великобритания и Европа възнамеряват да разпределят времето си равномерно между офиса и дома.

В края на краищата нищо не може да победи социализацията, закачките в офиса и отиването на обяд с колеги. Но истината е, че сме свикнали със спокойствието и тишината на работата у дома, което обикновено не е такова в натоварена офис среда.През последните месеци все повече служители алармират HR отделите си, че шумът в офиса ги разсейва и че не са така продуктивни, както когато работят от вкъщи.

Въздействието върху производителността

Модерният офис обикновено е споделено пространство. Поради това за работниците може да бъде много трудно да се концентрират върху ежедневните си задачи. Никой не оспорва, че офисите винаги са били шумни среди, но преминаването към дистанционна работа означава, че нивата на толерантност към шум са намалели.

Мъск към служителите си: или се връщате в офиса или напускате работа

Мъск към служителите си: или се връщате в офиса или напускате работа

Трябва са в офиса за минимум 40 часа седмично

Изследване на HR Magazine показва, че повече от половината (56%) от офис служителите във Великобритания са загрижени, че нивата на шум в офиса ще ги направят по-малко продуктивни; 60% смятат, че просто ще им писне да ходят до офиса, ако техните шумни колеги нарушат концентрацията им, а 42% се притесняват, че ще станат склонни към шумна ярост, ако колегите им са...ами твърде шумни.

Всичко това може да доведе до нестабилна и непродуктивна среда, ако не се обърне внимание на отдела за човешки ресурси, коментират експерти.

Помощта на HR специалистите

За да се справят с предизвикателството на шума, който явно въздейства на служителите, има три различни типа на работното място, които HR специалистите днес трябва да познават:

 - Moocher - служителите, които обичат честичко да се спират на разговори с колегите си

 - The Stomper - тези, които се хранят и непрестанно пият някакви напитки из офиса по време на работни разговори

 - The Chatter - хората, които обичат да разговарят с колегите си през целия работен ден

Чрез идентифициране на тези типажи, HR специалистът може да прегрупира типажите, които са сходни едни с други, на едно място. Затова се препоръчва редизайн на офис пространството и прегрупиране, както и наличие на повече отворени пространства. Разбира се, това се отнася за тези компании, които имат повече служители и могат да си го позволят. Останалите трябва сами да намерят баланса. По един или друг начин.

Увеличава се броят на българите, които искат да работят от офиса

Увеличава се броят на българите, които искат да работят от офиса

70-80 процента от българските служители, на които бизнесът позволява, вече ходят до офиса поне веднъж седмично