Американските компании заеха първите пет места в рейтинга за най-скъпите марки в света за 2016 година. Това показват резултатите от ежегодното изследване на консултантската фирма Brand Finance.
На първо място излезе интернет гигантът Google, като стойноста на неговата марка се е покачила през миналата година с 25% - до 109,47 млрд.долара.
Досегашният лидер, брандът Apple, е поевтинял с около 27%, до $107,141 млрд. и слиза на второто място.
На трето място, с 53% ръст, се изкачва марката Amazon.com, която се оценява сега на 106,396 млрд. долара.
Телекомуникационната компания AT&T поскъпва с 45%, до $87,016 млрд. и се издига до четвъртата позиция от шестата през 2015 година.
Microsoft слиза от четвъртото на петото място, независимо че цената на бранда е нараснала с 13 процента до $76,265 милиарда.
На шестата позиция се намира първата не американска компания - корейският производител н а електроника Samsung ($66,219 млрд., ръст 13%).
По нататък следват: още три представители на американския бизнес Verizon ($65,875 млрд.), Walmart ($62,211 млрд.) и Facebook ($61,998 млрд.).
Най-голямата китайска банка Industrial & Commercial Bank of China (ICBC) оформя десетката на лидерите с оценка на бранда $47,832 милиарда.
От европейските компании най-високо място заема BMW. Германският автомобилен концерн заема 17-а позиция спрямо 15-та през 2015 г., като стойността на баварската марка се оценява на $37,124 милиарда.
В класацията присъстват и три руски компании - Сбербанк, Газпром и Лукойл. Най-голямата руска банка се изкачва до 156 позиция от 200 през предходната година. В същото време , Газпром се спуска от 302-то до 344-то място, а Лукойл заема 375-то място спрямо 229-та позиция през 2015 г., отбелязва Интерфакс.