Adidas е една от най-големите компании за спортно облекло и аксесоари. Към днешна дата нейната капитализация е 74 милиарда долара, което я поставя на второ място в света в този сегмент след Nike с оценка от 256 милиарда долара.

Скоро обаче е възможно една почти непозната извън Азия компания да изпревари Adidas по капитализация и да застане на втората позиция. Това е китайската Anta, която се търгува на хонконгската фондова борса и в момента оценката ѝ възлиза на около 64 милиарда долара, показват данните на платформата FactSet, цитирани от сайта Quartz.

А защо има голяма вероятност Anta да изпревари Adidas, въпреки че тя е с 10 милиарда долара зад европейския гигант? Това има вероятност да се случи, ако акциите на китайския лидер продължат да растат със същия темп, както досега.

За последната година стойността на Adidas се е увеличила с около 39 на сто. А тази на Anta - със 157 на сто. Основно доброто представяне на втората идва заради нарасналия интерес на китайските потребители към местни брандове.

Все пак що се отнася до обема на продажби, европейската марка остава значително по-голям играч на пазара. Adidas отчита оборот от 23,5 милиарда долара за 2020 година, докато тези на Anta възлизат на 5,5 милиарда долара.