Apple обяви партньорство със Samsung - един от най-големите ѝ конкуренти. Скоро потребителите, които притежават определени смарт телевизори с марката Samsung ще могат да достъпват съдържание от iTunes през устройствата. Притежателите на iPhone и iPad пък ще могат да "пращат" съдържание чрез AirPlay 2, предава CNBC.

Съобщението показва колко много се променя Apple, работейки тясно с един от най-големите си конкуренти, за да предостави услугите си на по-голям брой потребители.

Двете компании имат странна история. През по-голямата част от десетилетието те бяха двата най-големи производители на мобилните телефони, докато наскоро евтините китайски модели не започнаха да изяждат от пазарния им дял, като Apple остана трета.

Samsung и Apple водеха битки в съда в продължение на години, след като компанията от Купертино обвини конкурента си, че е крадял технологии и патенти. Повечето от тези битки вече са приключили.

В същото време Samsung продава на Apple ключови компоненти, като екрани например.

Но в последно време Apple поставя по-голям акцент върху своите услуги, тъй като пазарът на мобилни телефони в световен мащаб вече се забавя. Миналата седмица главният изпълнителен директор Тим Кук заяви, че услугите са генерирали $10,8 милиарда през първото тримесечие на фискалната година на Apple, както и че до 2020 г. сумата ще бъде удвоена спрямо нивото от 2016 г.

Apple все още не е направила официално съобщение, но се очаква, че компанията ще пусне и TV услуга, която ще обединява безплатно и платено съдържание. Това се очаква да се случи през тази година. Партньорство със Samsung ще помогне на компанията да достигне повече потребители, включително тези, които не притежават нейни устройства.

Сривът на Apple е симптом на много по-голям проблем

Сривът на Apple е симптом на много по-голям проблем

И той може да засегне други големи американски компании с бизнес в Китай, предупреждава експерт