Apple отвори първия си магазин в Индия. Той е наречен Apple BKC и се намира в град Мумбай. Предстои отваряне на още един магазин на марката в столицата Делхи още тази седмица.

Apple иска да увеличи продажбите и производството на iPhone в Индия. В момента Индия е един от най-големите пазари на компанията, пише CNBC.

Според компанията новият магазин в Мумбай е "едно от най-енергийно ефективните" места в света и има специална система за слънчева енергия, не разчита на енергия от изкопаеми горива за операциите на магазина. Apple BKC работи със 100% възобновяема енергия, коментират от Apple.

Apple ще налива $1 милиард годишно за продуциране на филми

Apple ще налива $1 милиард годишно за продуциране на филми

Смята се, че това са част от амбициозните усилия на Apple да повиши репутацията си в Холивуд и да привлече абонати към стрийминг услугата си.

Кук отдавна гледа на Индия като на ключов пазар за бъдещето на Apple. Според него компанията влага "значително количество енергия" на пазара в Индия. Кук пътува до Индия за откриването на магазина, почти седем години след първото си посещение като главен изпълнителен директор на Apple.

Пазарът на смартфони в Индия през последните години обаче е доминиран от Samsung и китайски марки като Xiaomi - от нисък до среден клас цени. Apple има много малък пазарен дял в Индия.

Въпреки това в Индия има нарастваща средна класа и младо население, готово да купува по-висок клас мобилни телефони, особено в Мумбай и Делхи, два от най-богатите градове в страната и местоположението на новите магазини на Apple.