Apple планира да 1 милиард долара годишни разходи за продуциране на филми, които ще бъдат пуснати по кината. Това съобщи Bloomberg, позовавайки се на запознати с въпроса източници. Смята се, че това са част от амбициозните усилия на Apple да повиши репутацията си в Холивуд и да привлече абонати към стрийминг услугата си.

Според анонимен източник Apple се е обърнал към филмови студия за партньорство за пускане на няколко заглавия в кината тази година и още няколко филма в бъдеще. Списъкът с потенциални заглавия включва Killers of the Flower Moon на Мартин Скорсезе, в който участва Леонардо ди Каприо, шпионският трилър Argylle от режисьора Матю Вон и драмата "Наполеон" от Ридли Скот. Apple не е потвърдила публично тази информация.

Като повечето стрийминг услуги Apple TV+ налива по-голяма част от бюджета си за телевизионни предавания. Първият голям хит беше комедийният сериал Ted Lasso.

Технологичните гиганти Apple и Amazon увеличават инвестициите си в развлекателната индустрия, за сметка на други разходи. Amazon например съкрати хиляди работници, докато Apple съкращава разходите си, без да освобождава служителите си.

След HBO Max и Netflix, стрийминг платформата SkyShowtime навлиза в България

След HBO Max и Netflix, още една голяма стрийминг платформа навлиза в Европа

SkyShowtime събира на едно място широка селекция от световни сериали и филми

Плановете на Apple ще стимулират посещенията в кината, които все още не могат да се възстановят от пандемията. Продажбите на билети остават с около една трета под нивата от 2019 г., а две от най-големите вериги са нестабилни от финансова гледна точка. Най-големият кинооператор в света AMC Entertainment Holdings се опита да събере повече финанси чрез продажба на акции, докато конкурентът му Cineworld Group подаде молба за фалит миналата година. Веригите многократно са обвинявали недостига на налични филми от студията за положението, в което се намират.