Apple Inc. обмисля да обедини своите платени интернет услуги, включително News+, Apple TV+ и Apple Music, през 2020 г., за да спечели повече абонати.

Последният сигнал за тази стратегия е част от уговорките, които Apple е включила в сделките си с издатели, позволяваща ѝ да свързва абонаментната услуга News+ с други платени дигитални предложения, допълват анонимни източници.

Apple News+, която дебютира през март, продава достъп до десетки медии за 10 долара на месец. Тя често е наричана "Netflix за новини". Apple задържа около половината от сумата на месечния абонамент, а вестниците и списанията получават останалото, пише Bloomberg. Засега услугата не е достъпна в България.

Според източниците, ако Apple реши да продава Apple News+ заедно с Apple TV+ и Apple Music, издателите ще получават по-малко пари, тъй като цената на новинарската услуга вероятно ще бъде намалена.

Apple може да открадне стрийминг короната на Netflix

Apple може да открадне стрийминг короната на Netflix

Но това едва ли ще продължи повече от година

Относно услугата Apple News+, първоначално медийната индустрия бе предпазлива преди стартирането ѝ, опасявайки се, че техните читатели могат да отменят съществуващите абонаменти и да получат статиите си на по-ниска цена от Apple. Поради тази причина някои не предоставят всички свои материали или списания на разположение.

Но все пак част от ръководителите на медийните компании са доволни от това как Apple News+ се представя. "Финансовите резултати към днешна дата са в съответствие с нашите очаквания", казва в изявление Норм Пърлстин, главен редактор на Los Angeles Times. "Ние сме оптимисти, че те ще продължат да нарастват през следващите месеци и години."

Понеже пазарът на телефони е в стагнация, Apple търси възможности за растеж чрез продажбата на онлайн абонаменти за новини, музика, видео и друго съдържание. Този месец пуснаха Apple TV+ за 4,99 долара месечно с продукции, от които са част звезди като Дженифър Анистън и Джейсън Момоа.

Чрез обединяването на предложенията си, Apple може да привлече повече абонати, както направиха и Amazon с абонаментната услуга Prime. Apple вече експериментира с този вид подход, като отскоро започна да предлага безплатно Apple TV+ на младежи, които са абонати на Apple Music. Но все пак има шанс плановете на компанията да се променят, имайки предвид колко сложни могат да бъдат такива сделки.

За мащаба на гиганта Apple в цифри

За мащаба на гиганта Apple в цифри

Компания, стигнала 1 трилион долара през миналата година