През 2012 г. Apple стана най-скъпата компания в историята с пазарна капитализация от 621 милиарда долара. Няколко години по-късно, през 2018 година технологичният гигант достига пазарна стойност от 1 трилион долара. Тъй като не е лесно човек да си представи колко точно е това, от How Much правят интересни сравнения в тази посока.
Apple е по-голяма от следните неща:
20.1 пъти по-голяма от нетното богатство на двамата най-богати наркодилъри взети заедно ($44 милиарда)
17.3 пъти по-голяма от пазарната капитализация на General Motors ($51.1 милиарда)
6.4 пъти по-голяма от биткойн пазара ($137.9 милиарда)
6.4 пъти по-голяма от коригираната спрямо инфлацията брутна печалба на топ 300 на най-печелившите филми ($138.5 милиарда)
4.9 пъти по-голяма от пазарната капитализация на Nike и Adidas заеднo ($182.2 милиарда)
3.8 пъти по-голяма от целия пазар на криптовалути (включително биткойн) ($232.8 милиарда)
2.1 пъти по-голяма от пазарната капитализация на Alibaba ($416.2 милиарда)
2 пъти по-голяма от нетното богатство на петте най-богати хора взети заедно ($450 милиарда)
2 пъти по-голяма от бюджета на НАСА от 1998 г., коригиран спрямо инфлацията ($451.3 милиарда)
1.6 пъти по-голяма от пазарната капитализация на телекомуникационните компании AT&T, Verizon, T-Mobile и Sprint заедно ($559.3 милиарда)
1.3 пъти по-голяма от стойността на McDonald's, Dunkin, Coca-Cola, Starbucks, Domino's и Pepsi заедно ($677.6 милиарда)
1.3 пъти по-голямa от бюджета на Министерството на отбраната на САЩ за 2019 г. ($686 милиарда)
1.2 пъти по-голяма от пазарната капитализация на Alphabet (компанията-майка на Google) ($750.8 милиарда)
1,1 пъти по-голямa от БВП на Холандия ($830,6 милиарда)
1,1 пъти по-голямa от БВП на 25 държави в Северна Африка ($839,4 милиарда)
Интересно е какво следва за Apple и докъде ще се разраства. Факт е обаче, че не е единствената компания, достигнала 1 трилион долара - Amazon и Microsoft също са в този клуб.
Технологичният гигант обаче е изправен и пред редица пречки за бъдещия си растеж. Търсенето на iPhone е паднало с 30% през първото тримесечие на 2019 година спрямо миналата година. Има и нарастваща конкуренция - Apple държи 11,7% от световния пазар на смартфони, което е с 25% по-малко от преди година.

Източник: HowMuch