Koнфлиĸтът в Уĸpaйнa пpeдизвиĸa oгpoмнa нecтaбилнocт във финaнcoвитe пaзapи и дpacтичнo yвeличи нecигypнocттa в обществените нагласи oтнocнo възcтaнoвявaнeтo нa глoбaлнaтa иĸoнoмиĸa. Последните дванадесет дни минават под надслов за подкрепа на бежанците от Украйна, като редица бизнеси дават своя принос, а вълната от съпричастност не стихва. BILLA България е сред включилите се активно в подкрепа на украинския народ, в отговор на кампанията по набиране на материални дарения, която стартира на 27 февруари, 2022 г., по молба на Украинския Червен кръст, във взаимодействие с правителството страната ни.

Веригата подкрепя инициативата съвместно с дългогодишния си партньор - Български Червен кръст. Компанията е дарила хигиенни продукти от първа необходимост на стойност над 13 000 лв., в отговор на нуждите на пострадалото население в Украйна. Списъкът с продукти обхваща течен сапун, тоалетна хартия, мокри кърпи, прах за пране, паста за зъби, бебешки пелени и други, част от собствените брандове на BILLA - Clever, BILLA, Today или общо 110 кашона хуманитарна помощ.

От 10 март, кампанията "Купи и Дари" на BILLA България и Българския Червен кръст ще премине под знака на съпричастността и подкрепата за бежанците от Украйна. Търговската верига отправя посланието "Да помогнем заедно на украинските бежанци" и в рамките на един месец ще насърчава събирането на трайни хранителни продукти в добре познатите колички на кампанията в касовата зона на магазините.

Спиране от продажба на руски стоки

Междувременно, от началото на месец март стоките с руски произход, които са предимно в категория алкохолни напитки в магазините на BILLA в цялата страна, са спрени от продажба. "Потребителите ни познават руския алкохол. Вярваме обаче, че богатият ни асортимент ще им предостави възможност да изберат други висококачествени продукти в тази категория, на добри цени", споделят от търговската верига.

Разнообразният асортимент от стоки остава в магазините на BILLA

Предвид динамиката на последните дни в сектора на бързооборотните стоки, много потребители изразиха притеснението си относно вероятен недостиг на някои стоки, на фона на прекъсвания във веригите на доставки от Украйна и Русия. От тази гледна точка, BILLA България полага непрекъснати усилия да следи развоя на ситуацията, потреблението и възможните предизвикателства, за да ги посрещне проактивно. Междувременно, продължава да поддържа в наличност изобилие от стоки на местни доставчици. Собствените марки "Българска ферма" и BILLA Градини обезпечават 100% родни артикули. В магазинната мрежа е висок процентът на българска продукция и в останалите водещи категории като месо и млечни например. От тази гледна точка, богатството на асортимента в голяма степен е представено от родни производители, а не толкова от вносни брандове.

По данни на веригата, на този етап за презапасяване от страна на потребителите не се наблюдава.