Lidl, огромната верига за търговия на дребно, трябваше да направи още по-огромен скок в дигиталното. Успехът изглеждаше сигурен, пише Handelsblatt.
Около 1 000 души екип и стотици консултанти трябваше да въведат нова система за инвентаризация в Lidl. Проектът бе възложен на SAP. Планирането ѝ започна през 2011 година и дори получи симпатичния прякор eLWIS ("Елвис"). През април 2017 г. SAP дори даде награда на Lidl, обявявайки я "за един от най-добрите ѝ клиенти"
Но само месец по-късно оглавяващият IT отдела на Lidl - Александър Зонернмозер - напуска, а до юли тази година проектът eLWIS е обявен за мъртвороден, което кара компанията да се върне към старата си система за инвентаризация.
Оценката на анализатори гласи, че за проектът са похарчени €500 милиона, макар нито Lidl, нито SAP да потвърждават тази цифра.
Защо той се провали?
Очевидно, пише изданието, един от най-големите проблеми е бил мисленето на Lidl, което не търпи промяна и еволюция. Промяната на програмното обезпечение наложило и промяна на почти всеки процес в компанията, но мениджмънтът не бил готов затова.
За разлика от много нейни конкуренти, Lidl залага в инвентаризацията цената на покупка на стоките, а стандартът на SAP използва цените за продажба на дребно. Lidl не е искала да промени начина си на работа, затова софтуерът е трябвало да бъде изцяло пренаписан.
След това се наложило да бъдат направени още промени - и колкото повече са правени, толкова по-сложен и уязвим към провал ставал кодът. Разходите също се увеличили, а производителността намаляла.
Промяната на съществуващ софтуер е като промяната на сглобяема къща, казват IT експерти - можеш да поставиш шкафовете в кухнята на различно място, но когато започнеш да местиш стените, всичко рухва.
Официалното обяснение е, че "стратегитчески цели, които бяха поставени първоначално, не бяха възможни при приемлива цена", по думите на директора Джеспър Хойер.
"Ако една компания иска да използва стандартен софтуер, тя трябва да адаптира собствените си процеси", посочва Жан-Клод Флури, IT мениджър и оглавяващ потребителската група на SAP - DSAG, която включва над 3 300 клиента. Според него вината е на компанията, а не на софтуера.
Оказва се, че комуникацията също може би е била проблема. Предизвикателствата, с които новата система е трябвало да се справи, не са добре описани.
Така вината се оказва в Lidl. Още повече, че други големи компании от бранша използват софтуера на SAP без проблеми, например Aldi Nord. Спирането на проекта обаче се оказва проблем за софтуерния гигант, който губи голям клиент, а и страда от всички слухове покрай случая.
Бай Мангал
на 03.09.2018 в 17:06:17 #4Това, че са "олекнали" с толкова пари е една добра новина за "християнската общност". Тия бoклуци ги намразих, и оттогава не съм стъпвал в техен маркет, откакто преди 2-3 години, рекламирайки гръцки продукти, бяха премахнали кръстовете от снимките, за да бъдат "толерантни" към резняците p.s. В една нормална държава с тази си глупост трябваше да са ударили кепенците, но в Бг е важно далаверата и прИмоцията
Avatarx
на 03.09.2018 в 15:04:51 #3Да бе, SAP не са виновни, ами клиента... SAP са гъвкави като сушени кучешки кости
petar1878nik
на 28.08.2018 в 19:36:46 #2Уважаема редакция, Моля да махнете логото на Lidl digital от тази статия, защото тази компания не е спирала САП проект за разлика от проекта към магазините Lidl. Също смятам, че е добре да проверявате по-внимателно източниците си, предвид отделни неточности в информацията, която пишете относно проекта към Lidl. С уважение, Петър Николов
halo
на 28.08.2018 в 19:22:09 #1Тази или подобни новини за кой път ще ни ги сервирате? Не "Пропомняме,...", а само "Притопляме...".