Десет авиационни компании трябва да изпробват мерките за безопасност, предложени от Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз (EASA), за да предотвратят разпространението на Covid-19, след като летищата и авиокомпаниите отново се отварят след пандемията.
EasyJet, Wizz Air и парижкото летище "Шарл де Гол" са сред авиокомпаниите и летищата, които са подписали указанията за здравна безопасност, написани от EASA и Европейския център за профилактика и контрол на заболяванията, пише CNN.
Насоките предлагат спазването на социално дистанциране, когато е възможно, носенето на медицинска маска за лице от момента на пристигането на летището до края на пътуването и честото миене на ръцете. Освен това в терминалните сгради ще бъдат допускани само пътници с билет за пътуване като форма на допълнителна протекция.
Насоките обаче не изискват от авиокомпаниите да налагат социално дистанциране на борда или да премахват средните седалки в салоните.
Пътниците се насърчават да не пътуват, ако появяват някои от симптомите на вируса като треска, кашлица, внезапна загуба на обоняние или задух.
Airlines for Europe - търговска асоциация на авиокомпаниите, заяви по-рано през май, че въздухът в кабините е съпоставим със стерилната среда на болничен операционен салон, защото по-голямата част от самолетите са оборудвани с ефективни въздушни филтри.
Групата, която обединява компаниите, превозващи 720 милиона пътници годишно, твърди, че премахването на средното място за подпомагане на социалното дистанциране "е ненужно и неефективно като допълнителна защитна мярка" и "не е приложимо за индустрията на въздушния транспорт".
Летището в Брюксел, което също участва в изпитанието за безопасност, вече инсталира бордюрни термокамери извън сградата на терминала, за да открива пътници с висока температура или всеки, който не носи маска за лице.
В изявление изпълнителният директор на летището в Брюксел Арно Фейст заяви, че съоръжението "се подготвя активно за очаквано увеличение на пътническия трафик, веднага след като отново се отворят вътреевропейските граници".
Летището също е реорганизирало начина, по който пътниците се редят на опашка в зоните за регистрация. Има повече охранители, които да помагат на хората, като честотата на почистване е увеличена. Използва се специална UV-дезинфекцираща технология за почистване на колички, както и оборудвани с дезинфектанти роботи за почистване на пода.