Авиационната индустрия е сред най-засегнатите сектори на фона на глобалната пандемия на новия коронавирус и тежките ограничения, които бяха въведени в държавите по света. Компаниите се опитват по всевъзможен начин да върнат хората на борда на самолетите, като препоръките за спазване на социална дистанцираност във въздуха са най-голямата въпросителна пред бранша.

Въпреки многото предложения и сценарии, все още е много трудно да се предвиди как точно ще изглежда авиацията след пандемията. Говори се за премахване на средните седалки в масовите самолети, които разполагат с по 3 места едно до друго. Маските за лице като че ли ще бъдат задължителни на борда, като никой не може да предположи колко точно ще продължи това.

Скоро полетите по един от най-натоварените самолетни маршрути в света ще струват едва $12

Скоро полетите по един от най-натоварените самолетни маршрути в света ще струват едва $12

От авиокомпанията, която ги извършва, твърдят, че и при такива цени ще успеят да покрият разходите си

Дизайнери обаче отпускат креативността си и някои експериментират с различни идеи, които биха направили полетите по-привлекателни за загрижените и съвестни пътници, пише CNN.

В този микс от идеи и предложения влиза и идеята на френския авиационен инженер Флориан Байот, наречена PlanBay.

Байот е на мнение, че това, което авиокомпаниите искат, не е цялостно препроектиране на кабината или инсталирането, съответно демонтирането на нови седалки, защото това би довело до големи разходи. Според него е необходимо лесно устройство, което може да бъде монтирано за минути и което всъщност да бъде ефективно.

Неговата идея PlanBay, която е предимно насочена към икономичната класа, е за монтирането на защитни панели от плексиглас зад всеки ред седалки и на средната седалка, вместо тя да бъде премахвана.

Снимка 479049

Източник: Facebook

Напоследък виждаме подобни прегради навсякъде - в магазини, бензиностанции, банки и други. И докато много хора недоволстват от практическото физическо разделение, този метод за предпазване изглежда работи.

С прилагането на идеята на Байот пътниците на двете крайни седалки в самолета ще бъдат разделени. Те ще бъдат изолирани и от пътниците зад и пред тях. Това може да премахне поне частично притесненията на хората, въпреки че има място и за скептичност.

Според някои подобна идея е безсмислена, защото влизайки на вътрешното място до прозореца, хората се хващат за странични повърхности. Това притеснение обаче може донякъде да се разсее, ако на входа на самолета екипажът заставя пътниците да използват дезинфектант на ръцете си.

Други са на мнение, че самият коридор между редовете седалки е малък и подобна преграда дори и да успее да предпази хората, седящи на съседни седалки, няма да защити пътниците, седящи от двата края на коридора, където разстоянието е не повече от метър - крайно недостатъчно за защита.

Снимка 479047

Източник: Facebook

Подобни панели биха могли да се използват във всички класи, като там, където разстоянието между седалките е по-малко, дистанцирането логично би било по-лесно.

Според Байот самият процес на инсталиране е елементарен. В същото време комплектът от прегради е лесен за производство и цената му ще бъде ниска. Друг плюс е, че когато здравната криза премине, комплектите ще могат да се премахнат лесно и да пазят на склад от авиопревозвачите в случай, че светът отново бъде пленен от тежка инфекция.

"Идеята за подвижен комплект има смисъл, когато нуждата от санитарни мерки е временна и/или ограничена до географска зона", казва създателят на идеята.

Апокалипсис сега: Авиокомпании правят пътническите самолети карго

Апокалипсис сега: Авиокомпании правят пътническите самолети карго

Положението за авиокомпаниите сега е сравнимо с апокалипсис