Френският лидер в производството на млечни продукти Danone, който присъства и у нас, обяви ръст на приходите и по-висока от очакваната печалба. Положителната новина на една от най-големите млечни компании в света идва на по-високите цени на продуктите, съобщава Reuters.
Тримесечният ръст на продажбите на Danone надхвърли прогнозите на фона на по-високите цени и рязко нарастващите разходи за суровини и енергия, които все още натежават върху оперативен марж на компанията за цялата година.
Danone отбелязва най-бързия си ръст на продажбите от повече от десетилетие насам, стимулиран от увеличението на цените на своите продукти - от кисело мляко Activia до минералната вода Evian.
"Ние навлизаме в 2023 година с подновена амбиция и увереност в нашата стратегия", заяви главният изпълнителен директор Антоан дьо Сент-Африк в изявление.
Все повече от глобалните хранителни компании са изправени пред избора до каква степен да прехвърлят инфлацията върху потребителите. Колкото повече разходи поемат, толкова повече се стесняват маржовете им, но твърде рязкото повишаване на цените заплашва да изяде пазарния им дял, коментират експерти.
Миналата година инфлацията се повиши до 40-годишен връх в Европа и САЩ. Оперативният марж на Danone за 2022 година намаля до 12,2% - от 13,7% през 2021-а, като цяло в съответствие с очакванията на анализаторите и отразявайки инфлационния натиск и разходите, свързани с инвестициите през втората половина на годината.
Източник: Wikipedia
Млечният производител изпълнява план за съживяване на бизнеса си на фона на нарастващите разходи за суровини, несигурността на пазара, причинена от войната в Украйна, която принуди корпорацията да се освободи от контрола върху своя бизнес в Русия.
Продажбите на компанията са нараснали със 7,8% на съпоставима база през 2022 година, съобщиха от Danone в днешния 22 февруари.
Цените са се повишили се повишили средно с 8,7%, а обемите са намалели с 0,8%. Компанията за млечни продукти отчита ръст на продажбите през четвъртото тримесечие от 7%, надминавайки пазарните очаквания от 6,2%.
През януари Danone обяви, че проучва стратегически опции за бизнеса си, включително потенциална продажба, свързана с американския бизнес за органични млечни продукти, включваща Horizon Organic и Wallaby.
Френският производител прогнозира съпоставим ръст на продажбите от 3% до 5% тази година, с умерено подобрение на повтарящия се оперативен марж.
Подобно на конкурентите си Nestle и Unilever, компанията повиши цените на продуктите си, за да се справи с нарастващите разходи. Днес обаче е изправена пред предизвикателство как това ще се отрази на потребителите по света.
Danone е един от най-големите производители в хранителния сектор, като основната част от бизнеса на групата е фокусирана върху производството на млечни продукти. Тя оперира на 120 пазара в световен мащаб.
Компанията присъства на българския пазар от 1993 година. Френският лидер навлиза в страната, след като закупува държавното предприятие "Сердика".
Към момента в България се произвеждат млечни продукти под 10 марки - "Активиа", "Данонино", ДЗП, "Данон Дисни", "Данет", "Фантазия", "Данон айрян", "Актимел", "Данон сметана" и YoPro.