Модният гигант Gucci ще "отвори" два магазина в онлайн платформата за луксозни стоки на Alibaba, предаде Reuters.
Gucci е едно от най-ценените имена, присъединили се към платформата Tmall Luxury Pavilion, създадена през 2017 г. и може да се похвали с над 200 марки, предлагащи голям избор от луксозни дрехи до автомобили от висок клас.
Първият водещ магазин на Gucci, който ще предлага колекции от модни и кожени изделия, ще стартира на 21 декември. Вторият магазин ще е за продукти за красота и ще стартира през февруари 2021 г. Той ще бъде управляван от лицензионния партньор на Gucci Coty.
Китайските потребителите пазаруват много повече от приложения за мобилни телефони, отколкото в Съединените щати или Европа. Китай е рядко попадение за марките луксозни стоки тази година, като продажбите там нарастват, с облекчаването на мерките през пролетта.
Около 35% от покупките на луксозни стоки са от китайски клиенти, според данни от преди преди пандемията. До 2025 г. се очаква да представляват почти половината от глобалните продажби на дрехи, чанти и бижута от висок клас, според консултантската компания Bain.
Луксозните марки, които преди се сдържаха да продават своите продукти онлайн, бяха принудени да пренасочат повече бизнеса си в мрежата, включително чрез трети страни. Стоките им са насочени и към по-млади потребители.
Gucci има собствен китайски уебсайт, gucci.cn, и присъства на всички основни китайски платформи за социални медии, включително Weibo и WeChat.
Според Alibaba Tmall Luxury Pavilion има потребителска база от 750 милиона души.