Volkswagen стартира инициативи за продажби и съживяване на търсенето на вътрешния пазар. Несигурността на потребителите в най-голямата европейска икономика рискува да се задейства при рестартиране на производството, предава Bloomberg.

Най-големият производител на автомобили ще предложи подобрени условия за лизинг и финансиране и застраховка за защита на плащанията в случай, че купувачите загубят работата си, се казва в съобщение на компанията. Програмата за нови и употребявани автомобили започва в петък и продължава до 31 юли.

"Искаме да предоставим първи силен стимул, така че клиентите да дойдат отново," каза мениджърът по продажби Юрген Стакман. "Нуждаем се от незабавни мерки, които имат положителен ефект върху потребителския климат."

Държавни стимули

Германската автомобилна индустрия призова държавата за програма за стимулиране и възстановяване на покупките на автомобили и предоставяне на стимули за предотвратяване на продължителна рецесия.

Европейската автомобилна индустрия е силно засегната от пандемията от Covid-19. Фабриките бяха затворени за около 29 работни дни. Затварянето на завода доведе до загуба на производството на повече от 2,3 милиона автомобила досега. VW, Daimler и BMW продължават да търпят загуби през второто тримесечие, продажбите бяха заличени през април.

Според Stackmann липсата на търсене не вреди само на автокъщите. "Ето защо се нуждаем от широка стимулираща програма за цялата икономика, която възстановява доверието между хората", каза той.