Най-новата социална медийна платформа Threads на компанията майка на Facebook Meta се наложи с гръм и трясък. Според Марк Зукърбърг на Threads са й били нужни само 5 дни, за да мине прага от 100 милиона потребители.

Но колко време е отнело на другите популярни платформи като TikTok, Instagram и YouTube да наберат потребителите си?

Трябва да се отбележи първо, че Threads има значителна преднина пред останалата част от популярните приложения. Стартирането му съвпадна с решението на Twitter за ограничаване на гледането и може би е обрал недоволните потребители на Twitter.

Освен това новите потребители на Threads се нуждаят от акаунт в Instagram, за да се регистрират, като по този начин елиминират трудностите при регистрация. Всичко става много по-лесно.

ChatGPT на Open AI, който стартира през ноември 2022 г. също бързо достигна 100 милиона потребители - това се стана до началото на новата година. Данните са базирани на PwC и Yahoo, а класацията, публикувана от Visual Capitalist проследява колко време е отнело на популярните платформи да достигнат до 100 милиона потребители.

Снимка 626314

Източник: Visual Capitalist

На трето място отива TikTok на ByteDance, на който бяха нужни само 9 месеца, за да достигне 100 милиона потребители след стартирането си през 2017 г.

WeChat (начало 2011 година) и Instagram (начало 2010 година) затварят челната петица, със съответно 1 година и 2 месеца време за 100 милиона потребители и 2 години и 6 месеца.

WeChat се възползва от уникалния си достъп до интернет пазара на Китай с 500 милиона потребители през 2012 г.

Когато Meta придоби Instagram, когато платформата за споделяне на снимки имаше 30 милиона потребители, утрои този брой над 100 милиона само за една година.

В топ 10 виждаме още популярното сред тийнейджърите Snapchat, на който му трябвам 3 години и 8 месеца за да събере 100 милиона потребители, както и YouTube, който стартира през 2005 и му трябваха 4 години и 1 месец, за да достигне 100 милиона.

Facebook се класира на 10-то място най-бързо достигнати 100 милиона потребители, но остава платформата с най-много активни акаунти месечно, с близо 3 милиарда.