Компаниите по света се опитват да се преместят в интернет и планират да съкратят офисното пространство, като в същото време са направили свой приоритет привличането и запазването на служители, показва изследване на KPMG, цитирано от Reuters.

80% от бизнес лидерите са ускорили плановете си за дигитална експанзия по време на пандемията. Има несигурност относно мащаба на възприемането на работата от вкъщи като "новото нормално", но 69% от тях планират да намалят наетото офисно пространство в краткосрочен план. "Може би в новата реалност ще видим някакво хибридно решение", казва Бил Томас, председател и главен изпълнителен директор на KPMG.

От работата от вкъщи има и друга полза за компаниите: промяната е увеличила пула от потенциални кандидати, казват 73% от мениджърите.

Задържането на служителите и здравословното им състояние се покачва като приоритет за следващите три години, като преди пандемията бе на 11-то място. Следват рисковете, свързани с веригите за доставки.

Кризата разделя мениджърите в прогнозата им за световната икономика през следващите три години. 32% казват, че са по-малко уверени за бъдещия растеж отколкото в началото на 2020 г., а други 32% казват, че са по-сигурни.

Изследването е проведено сред 315 главни изпълнителни директори в Австралия, Канада, Китай, Франция, Италия, Япония, Великобритания и САЩ между 6 юли и 5 август.